Suurbritannia suurim energiaettevõte Centrica kaotas aasta esimeses kvartalis ligi 2400 klienti päevas ning 2,9 protsenti oma turuosast, tehes kahe kuu jooksul läbi suurima kukkumise.
Ettevõtte maagaasi ostjate hulk vähenes aasta esimese kolme kuu jooksul võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 1,5 protsenti ehk 220 000 kliendi võrra. Seda pärast mitmete pikaajaliste lepingute lõppemist ettevõtte ja tarbijate vahel, vahendas Bloomberg.
„See on ebatavaliselt suur klientide kaotus,“ ütles Jefferies International Ltd kommunaalteenuste ekspert Peter Atherton. „Tegemist on tavapärasest kaks korda suurema kaoga ja seega potentsiaalse murekohaga,“ lisas ta.
Centrica puhul on FTSE 100 indeksis tegemist viimaste kuude kõige ebaedukama ettevõttega.
Suurbritannia kuus suurimat tarnijat tunnetavad järjest kasvavat konkurentsi väiksematelt ja iseseisvatelt ettevõtetelt. Märtsis liikus rekordhulk tarbijaid kuue suurima teenusepakkuja juurest väiksemate valdkonnaesindajate juurde.
Vigu parandatakse läbi gaasihinna languse
Ettevõte üritab uusi ning kaotatud kliente tagasi meelitada gaasi hinda langetades. 16. märtsil alanes tarnitava maavara hind 5,1 protsendi võrra. Sellegipoolest jäi Centrica aasta esimeses kvartalis kasumisse, sest eelmise aasta samal perioodil deklareeriti 31 miljoni dollari suurune kahjum.
Toona tulenes kahjum uue arveesitamise süsteemi juurutamisest.
Centrica juhtide sõnul on ettevõte oma probleemidest üle saamas ning liigub seatud eesmärkide saavutamise suunas. Näiteks on sel aastal tegevusi efektiivsemaks muutes säästetud ligi 240 miljonit eurot. Kokkuhoidu aitas saavutada ka 3000 inimese koondamine.
Kuigi klientide kaotus on suur, näeb ettevõte positiivsena rahavoogude olemasolu ning suurt ja kasvavat dividenditootlust.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.